zorginnovatie begint bij de patiënt
zorginnovatie begint bij de patiënt
Mijn ideeën, over hoe je als manager de medewerkers binnen organisaties kunt ondersteunen in het werken, heb ik vele jaren kunnen toepassen.
Mensen worden nog te vaak (figuurlijk) gevraagd het brein in te leveren bij de poort van de organisatie en deze na het werk weer op te halen. We kunnen de expertises en competenties van de mensen veel beter inzetten.
Mijn competenties en waarden:
Bij het aanvaarden van opdrachten probeer ik me in te leven in de organisatie en heb aandacht voor wat er leeft bij de mensen. Voor de organisatie probeer ik naar klantvriendelijke, innovatieve mogelijkheden te zoeken.
In mijn nuchtere aanpak verweef ik een degelijke aanpak met humor. Ik hecht veel aan een open sfeer waarin uitgenodigd wordt tot creativiteit.
Mijn werkwijze en communicatie is open en veelal vrij van emotie. Een goede afweging van zaken en belangen is belangrijk. Uitwerkingen zijn haalbaar en stapsgewijs.
Ik geef op geheel eigen wijze leiding aan een team of project. Daarin onderscheid ik me graag van andere con-collegae. De betrokkenheid en het open-minded naar problemen kijken dient voor mij eerst te zorgen voor een hoge mate van onderling vertrouwen en veiligheid om zaken te bespreken en aan te pakken.
Wat anderen over mij zeggen
Zorgprofessionals voelen zich op hun gemak bij mij. Ze ervaren mij als een rustige en betrokken persoon, een plezierige gesprekspartner, iemand die goed kan luisteren en teruggeven wat hij heeft gehoord. Ze waarderen dat ik snel issues kan herkennen – datgene wat specifiek is in hun aanpak of werkwijze – en moeiteloos de rode draad in hun verhaal oppik, waarmee zij dagelijks te maken hebben. Mijn aanpak beleven ze als heel praktisch en duidelijk. To the point, no-nonsense. Ik weet complexe zaken voor hen te vereenvoudigen en kan dat op een leuke en sympathieke manier uitleggen, met gevoel voor humor. Ik bied hen structuur en oplossingen. Mijn ondersteunende tools helpen hen om tot zorg(-logistieke) verbeteringen te komen. Mijn werkwijze – op basis van coaching, kennisdeling, voorbeeld-sturing – levert hen een aanpak op die ze zelf kunnen voortzetten. Dat ik pas vertrek als er een goed eindproduct is geleverd ervaart men als zeer positief.
In 2005 ben ik HWJ Advies gestart met de intentie de (ziekenhuis)zorg slimmer te organiseren voor de patiënt en haar behandelaar. Toen in mijn jeugdjaren mijn vader veel in ziekenhuizen kwam te liggen vanwege slechte nieren, is mijn interesse voor de zorg ontstaan. Vanuit die ervaring vind ik (als manager in de zorg) dat je als zorgprofessional iedere patiënt de zorg zou moeten verlenen zoals je zou doen bij je eigen vader of moeder.
Zorgprofessionals voelen zich op hun gemak bij mij. Ze ervaren mij als een rustige en betrokken persoonlijkheid, een plezierige gesprekspartner die goed kan luisteren en teruggeven wat hij heeft gehoord.
Ze waarderen het dat ik snel de issues kan herkennen – datgene wat specifiek is in hun aanpak of werkwijze en moeiteloos de rode draad in hun verhaal oppik, waarmee zij dagelijks te maken hebben.
Mijn aanpak beleven ze als heel praktisch, overzichtelijk en behapbaar, to the point, no-nonsense. Ik weet complexe zaken voor hen te vereenvoudigen en kan dat op een sympathieke manier uitleggen, met gevoel voor humor. Opeens wordt het ‘logisch’ in plaats van ingewikkeld. Ik bied hen structuur en oplossingen.
Mijn ondersteunende tools helpen hen om tot (logistieke)zorg verbeteringen te komen. Mijn werkwijze, op basis van coaching, kennisdeling en voorbeeld-sturing levert hen een aanpak op die ze zelf kunnen voortzetten. En helemaal fijn is het dat ik pas vertrek als voor beiden partijen een goed eindproduct is geleverd.
Spelen er ook issues als hier genoemd in je organisatie en wil je de patiënt werkelijk centraal zetten? Stuur dan even een email met je vraag naar harrie.wilms@hwjadvies.nl , dan spreken we elkaar binnenkort.